2 apps og 2 tips til en nemmere hverdag

Både Michael og jeg har ting, vi hver især skal hver dag, lige som alle andre, og for at holde styr på det hele, har vi indført nogle “hjælpemidler”, som gør det hele lidt mere overskueligt.

Jeg tænker at mange af vores daglige samtaler, er de samme som dem I har derhjemme. F.eks. hvem skal handle ind, hvad skal vi i løbet af ugen, hvad skal vi have at spise, hvem afleverer barn osv.

Derfor har jeg lavet en lille liste over, hvad der gør vores hverdag lidt nemmere + lidt ekstra, som vi desværre ikke kan, da vi ikke har en bil.

Our Groceries – app

En app hvor man kan lave flere forskellige indkøbslister og inddele sine varer i kategorier, så det bliver nemmere når man går gennem butikken, at huske det hele. Når du først har skrevet en vare ind én gang, så husker den varen og kategorien og inddeler derefter automatisk, næste gang du taster den ind.

Hele fidusen er dog, at du kun skal bruge ét login, som hele husholdningen logger ind med. Dermed kan alle se, hvad der skal handles ind, og efterhånden som man handler, krydser man tingene af på listen og så synkronisere den på alle andre telefoner, logget ind med samme login.

Det er mega smart, for vi har alligevel altid vores telefoner på os, så efterhånden som vi opdager, at der er noget vi mangler, så skriver vi det på listen med det samme. Derudover kan jeg også være hjemme og lave listen over hvad vi mangler, skrive til Michael om han handler efter arbejde og så har han listen lige ved hånden.

Delt kalender

Jeg ved ikke om det kun er her hjemme, men det er ALTID mig der har styr på, hvilke planer vi har og Michael kom ALTID og spurgte hvilke planer vi har.

Derfor har vi nu lavet en delt kalender, på vores telefoner, så er det nemt for os begge at se, hvornår jeg f.eks. har eksamen og Michael arbejder sent.

Vi har godt nok begge iPhones, men man behøver ikke engang at have samme type telefon, for man kan også gøre det med en Google kalender.

Fast rutine – næsten

Det er altid Michael der aflevere Emilie i dagplejen og der er altid mig der henter hende. Jeg sørger (næsten) altid for at der er opryddet til Michael kommer hjem, så vi kan bruge tiden sammen ind til Michael putter Emilie, for det er altid ham der gør det.

Det er egentligt ikke noget, vi som sådan har aftalt, det er bare blevet en rutine. Men det hjælper os meget i hverdagen, at vi ikke altid skal diskutere en masse om, hvem der gør hvad. Det er bare nogle ting, som altid er underforstået.

Vigo, Bilka to go osv.

Det er ikke noget vi selv bruger, men jeg har bestemt overvejet det.

De forskellige muligheder for at bestille dagligvarer på apps og nettet, så man ikke skal bruge dyrebar tid på det i hverdagen. Nogle steder skal man selv hente det, andre steder kan man få det leveret, men fælles for dem er, at man ikke selv skal bruge tid på, at fare rundt inde i butikken efter oregano og mælk – og det synes jeg er smart.

Det kan godt være det koster lidt, men tænkt på alle de penge du sparer, på ikke at impulskøbe en masse (jeg ved, at jeg ikke er den eneste).

Det var ikke det længste indlæg i verden, men jeg lover dig, at selvom det ikke er mange ting, så er det de få ting, som gør en kæmpe forskel for os.

Jeg vil opfordre dig til at prøve det, hvis du ikke allerede gør det, og jeg tør næsten love dig, at det også gør din hverdag lidt nemmere 😀

Hvis du har nogle gode tips til, hvad der gør din hverdag nemmere, så smid dem gerne i kommentarfeltet, så kan vi dele lidt overskud med hinanden ♥︎

Del: